poniedziałek, 30 stycznia 2017

I Pan zesłał wielką rybę...

... Aby połknęła Jonasza...
Chyba każdy ten biblijny opowieść zna, a przynajmniej samo sedno sprawy. Jonasz spędził w rybie 3 dni i 3 noce, potem Pan go uratował. Sama opowieść jest bardziej skomplikowana i troszkę się zdziwiłam, jak ją przeczytałam. Zachęcam do lektury, dość powiedzieć, że na miejscu Pana z powrotem wrzuciłabym Jonasza do morza ;D

Pudełko wykonane na konkurs forum Deku-Sabat pt. "Morskie opowieści".
Zaczęło się od ryby, która chodziła za mną już od dawna, do ryby dodałam kaligrafię, moje nowe hobby :) A spójnikiem został właśnie ten fragment Biblii.
Początkowa praca miała być stylizowana na średniowieczny rękopis, ale nijak mi do tej stylizacji pasował transfer wieloryba, który był konkursowym wymogiem, więc musiałam całą rzecz odrealnić.I tak powstało pudełko posrebrzane szlagaluminium, z transferem rybki, sgraffito na szlagu, sgraffito na temperze, kaligrafią... Boczki pudełka opalane, szczotkowane, z imitacją okuć :)










 


I jeszcze pierwsza wersja napisów:


Pozdrawiam :)

24 komentarze :

  1. Tak sprawnie postarzyłaś pudełko i tak pomysłowo je ozdobiłaś,że wygląda na 200 lat!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniała, wyjątkowa praca, wykonana z największą precyzją i dbałością o każdy szczególik. Myślę, że osiągnąć taki poziom można, ale prócz rzemiosła trzeba mieć ogromną wyobraźnię i talent!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tylko dodam, że Dyziowe pudełko z rybą wygrało konkurs!!!
    Jeszcze raz wielkie gratulacje!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś wspaniałego :) Jestem pod wrażeniem i chylę czoła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jejciu :) Ale cudne :) Wiele wiele pracy a efekt WOW :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaskakujesz mnie co raz bardziej....pozytywnie...podziwiam talent i cierpliwość...bo szczegół w takich pracach to bardzo ważna sprawa...Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykła praca w nieznanej mi technice, zatem tym bardziej podziwiam.
    Gratuluję wygranej i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna!!! Podziwiam zawsze Twoje DZIEŁA !!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje bardzo wszystkim :) Ja to was podziwiam, że macie czas i ochotę do mnie jeszcze zaglądać i komentować, bardzo bardzo mi miło :))))

    OdpowiedzUsuń
  10. co tu więcej dodać poziom mistrzowski i tyle

    OdpowiedzUsuń
  11. Prawdziwe dzieło sztuki zrobiłaś. I tyle...bo mnie zamurowało po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne, po prostu słów mi brak. Jak to jest zrobione właściwie? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Te Twoje prace są zawsze takie magiczne. Podobnie jest z tym pudełkiem. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczne pudełko, ciekawa jestem jak wygląda w środku? No i zrobiła w końcu temperę jajeczną tylko na wodzie destylowanej.Wyszło stare odrapana wiekowa skrzynia... Czy na winie wychodzi inna jest trwalsza jak to jest. Proszę napisz mi czym mam ją zabezpieczyć. lakierem wodnym ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trwalsza będzie, jeśli dodasz oleju lnianego, ale mniej niż 50%. Można zabezpieczyć woskiem, albo tak jak ja tutaj, lakierem, np. szelakiem. Wodnym pewnie też, ale najlepiej odczekać, aż dobrze wyschnie, z tydzień, lub więcej. Z olejem oczywiście nawet z miesiąc.

      Usuń
    2. Dziekuję Ci pięknie za odpowiedż

      Usuń
  15. Wooow, genialna praca. Mistrzostwo!

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam, że na szlagmetal należy nakładać lakiery spirytusowe (szelak się tu mieści). Czy po nałożeniu lakieru wodnego akrylowego szlagmetal zmienia się? ulega uszkodzeniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się zmienić, mi na przykład srebro zbielało i zmatowiło się :)

      Usuń
  17. Podziwiam Twoje prace od samego początku,tyle bezcennych rad u Ciebie znalazłam.Tworzysz rzeczy jedyne w swoim rodzaju,wszędzie bym je poznała.
    Gdybyś zakopała dzisiejsze cudo,to znalazca zapewne uznałby,że znalezisko pochodzi z dawnych czasów:)

    OdpowiedzUsuń