sobota, 13 stycznia 2018

Sakramentaire Charles le Chauve

Sacramentarz  Charles'a le Chauve (Karol II Łysy) to fragment manuskryptu z epoki karolińskiej (869-870). 
Napis (skrócony):
Vere dignum et iustum est, aequum et salutare.
Zaprawdę godne to, sprawiedliwe i zbawienne. 
 
Piękny :)
Papier pergaminowy, tusz, tempera białkowa, złoto transferowe (na Miniatum), złoto mineralne
Format całości 30 x 40, format motywu A4

link do źródła














Dobre ćwiczenie na złocenie i malowanie białych firanek ;)
Zadowolona jestem :)

6 komentarzy :

  1. Nie dziwię się że zadowolona jesteś. Pięknie to wygląda.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Niesamowita, misterna robota. Podziwiam precyzję wykonania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wciąż podziwiam Twoje nowe zainteresowanie. Świetnie się w nim odnajdujesz!
    Buziaki!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękna praca i cudne złocenia.Ja tych złoceń ciągle się uczę, ale na razie wyniki mam nader mizerne :) tym bardziej podziwiam Twoje wykonanie. Czy cały środek to złoto transferowe, a ramka mineralne (nie wiem czy dobrze się dopatrzyłam) Czy złocenia wykonuje się w takiej kolejności jak zazwyczaj , czyli najpierw złoto a potem kolor, czy przy tej purpurze jest jakoś inaczej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tak jak piszesz, ramka - mineralne, środek - transfer. I co do kolejności masz rację, ale ja robiłam na odwrót, myślę, że zniszczyłabym złoto podczas malowania reszty ;) Jak dotąd nie spotkałam się jeszcze z przypadkiem, że złoto mi się przykleiło do tempery białkowej, do tempery żółtkowej - tak.

      Usuń
  5. Świetna robota ! Nawet nie będę dopytywać o szczegóły,bo i tak nie spróbuję swoich sił w tej technice :)
    Podziwiam za cierpliwość i z przyjemnością obejrzę następne takie ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń